Konkurs organizowany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski oraz małżonkę prezydenta. Skierowany jest do jednostek samorządów terytorialnych wszystkich szczebli podejmujących działania mające na celu wspieranie rodziny. Zgłaszane inicjatywy mogą być wykonywane samodzielnie przez JST bądź w partnerstwie z innymi JST, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi bądź z podmiotami prywatnymi.
W ramach konkursu istnieje możliwość zgłaszania Inicjatyw w kategoriach:
- Dobre rodzicielstwo;
- Czas wolny dzieci i młodzieży – czas rozwoju;
- Rodziny wielodzietne wartością dla wspólnoty lokalnej.
Zgłoszenia należy przesłać do 20 grudnia 2013 r. na adres Kancelarii Prezydenta RP Biuro Polityki Społecznej ul. Wiejska 10, 00-902 Warszawa lub na adres e-mail: dlarodziny@prezydent.pl
Więcej informacji:
http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/konkurs-dobry-klimat-dla-rodziny/
Prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, działającej na terenie Miasta Białegostoku w okresie od 1 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2016 r.
Opieka w placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku polega na świadczeniu przez całą dobę usług:
- Opiekuńczych zapewniających
- udzielenie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych;
- pielęgnację, w tym pielęgnację w czasie choroby;
- opieka higieniczna;
- niezbędną pomoc w załatwieniu spraw osobistych;
- kontakty z otoczeniem;
- Bytowych zapewniających
- miejsce pobytu;
- wyżywienie;
- utrzymanie czystości.
Oferty dotyczące realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej należy składać do Prezydenta Miasta Białegostoku za pośrednictwem Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Białymstoku (ul. Bema 60/1, 15-370) do dnia 23 grudnia 2013 r.
Do oferty należy dołączyć:
- prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli;
- kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji, potwierdzającego status prawny oferenta i umocnienie osób go reprezentujących;
- statut organizacji oraz jego zmiany;
- regulamin organizacyjny placówki;
- Kserokopię decyzji Wojewody Podlaskiego zezwalającej na prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę;
- sprawozdania finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za rok ubiegły lub od rozpoczęcia działalności do dnia złożenia oferty;
- dokument poświadczający prawo do zajmowania lokalu, w którym realizowane ma być niniejsze zadanie np. akt własności, umowa najmu, umowa użyczenia, porozumienie w sprawie udostępniania lokalu lub przyrzeczenie użyczenia lokalu.
Więcej informacji:
http://www.bialystok.pl/1038-szczegoly-aktualnosci/newsid/4489/default.aspx
Departament Pożytku Publicznego zaprasza wszystkie zainteresowane osoby i instytucje do wyrażenia swoich opinii na temat projektu „Regulaminu konkursu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w 2014 r.”
Uwagi oraz propozycje można zgłaszać do 12 stycznia 2014 r. Zakłada się przyjęcie Regulaminu konkursu FIO do końca stycznia 2014 r.
Więcej informacji:
http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/konsultacje-regulaminu-konkursu-fio-na-rok-2014/
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce informuje o bezpłatnych poradach prawnych w dniach:
- 15 stycznia 2014 r.;
- 29 stycznia 2014 r.
w godzinach 16.30 – 19.30 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce (ul. Wojska Polskiego 7).
Więcej informacji:
http://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/komunikaty/Bezplatne_porady_prawne.htm
Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT zaprasza na bezpłatne warsztaty szkoleniowe „ABC wolontariatu”.
Spotkanie informacyjne, odbędzie się dnia 16 stycznia 2014r . o godzinie 15.30 w siedzibie Stowarzyszenia, ul. Noniewicza 91 w Suwałkach.
Formularz zgłoszeniowy należy wysłać na adres e-mail: pryzmat@pryzmat.org.pl Oferowane są ciekawe i atrakcyjne zajęcia, wyżywienie, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia. Jednodniowe szkolenie skierowane jest do osób, które ukończyły
15 lat, zainteresowanych działalnością społeczną w formie wolontariatu.
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389277969&archive=&start_from=&ucat=&
W Łomży (ul. Szosa Zambrowska 1/27 – sala konferencyjna nr 104) odbędzie się 16 stycznia 2014 r. bezpłatne spotkanie skierowane do pracodawców, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli samorządów, którzy mogą być zainteresowani zatrudnianiem osób niepełnosprawnych.
Uczestnicy spotkania będą mieli okazję:
- Skorzystać z porad ekspertów Fundacji Aktywizacja specjalizujących się we wsparciu z zakresu rynku pracy zarówno dla osób niepełnosprawnych jak i pracodawców;
- Uzyskać informacje na temat prawnych aspektów zatrudniania osób z niepełnosprawnością, możliwości dofinansowywania do wynagrodzenia i stanowiska pracy, itp.
- Poznać aspekty prawne zatrudniania osób z niepełnosprawnością;
- Jakie możliwości daje współpraca pracodawców z organizatorem spotkania.
Należy potwierdzić udział w spotkaniu do 14 stycznia 2014 r. na adres: aneta.wojtkowska@idn.ogr.pl.
Więcej informacji:
http://podlaskie.ngo.pl/wiadomosc/953412.html
Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej informuje, że od dnia 8 – 17 stycznia 2014 roku do godziny 16.00 odbywać się będzie nabór wniosków na przyznanie środków finansowych na założenie spółdzielni socjalnej/ przystąpienie do już istniejącej spółdzielni socjalnej w ramach projektu „Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej”.
Grupy inicjatywne składają wspólny Wniosek z załączonym Biznesplanem, natomiast osoby przystępujące do istniejących spółdzielni socjalnych wypełniają Wniosek i Biznesplan przy współudziale przyjmującej spółdzielni socjalnej w siedzibie Realizatora projektu
w Białymstoku (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Białymstoku, ul. Warszawska 44/1), Bielsku Podlaskim (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Bielsku Podlaskim, ul. 3-go Maja 17), Hajnówce (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Hajnówce,
ul. Ks. Ignacego Wierobieja 2 lok.11) lub Siemiatyczach (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Siemiatyczach, ul. Plac Jana Pawła II 31). Wnioski wraz z załączonymi dokumentami należy przygotować:
- w formie papierowej;
- wypełnione elektronicznie w dwóch egzemplarzach – 2 oryginały lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem podpisana przez minimum 1 członka grupy inicjatywnej/osobę przystępującą zgodnie z § 5 ust. 5 Regulaminu przyznawania środków finansowych;
- dwa egzemplarze powinny być trwale spięte (np. wpięte do skoroszytu);
- koperta zawierająca Wniosek wraz z załączonymi dokumentami powinna zawierać dane adresowe osoby ubiegającej się o udział w projekcie oraz być zaadresowana
do Realizatora Projektu Stowarzyszenie Europartner AKIE ul. Warszawska
44/1 III p.15-077 Białystok oraz być opatrzona następującym sformułowaniem „Dokumenty dotyczące II typu operacji – Wsparcie na założenie spółdzielni socjalnej, przystąpienie do istniejącej lub zatrudnienie w spółdzielni socjalnej”.
Więcej informacji:
http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/ruszyl-nabor-wnioskow/
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zapraszają do udziału w konferencji pn. „Analiza czynników wpływających na zwiększenie ryzyka długookresowego bezrobocia”.
Konferencja jest organizowana w ramach projektu systemowego realizowanego przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich (Priorytet I, Działanie 1.1, PO KL). W trakcie konferencji zostaną zaprezentowane rezultaty projektu, w tym narzędzia do profilowania osób bezrobotnych na lokalnym rynku pracy.
Program spotkania:
- Współczesne uwarunkowania polityki rynku pracy;
- Założenie metodologiczne projektu badawczego;
- Profilowanie bezrobotnych – podstawy teoretyczne i doświadczenia zagraniczne;
- Determinanty długotrwałego bezrobocia w opinii pracowników PSZ;
- Charakterystyka długotrwale bezrobotnych w świetle danych z Syriusza i informacji zebranych w drodze badań sondażowych;
- Metodologia i narzędzia do profilowania bezrobotnych na lokalnym rynku pracy;
- Możliwości wykorzystania osiągnięć projektu w praktyce.
Spotkanie odbędzie się 22 stycznia 2014 r. w Centrum EXPO XXI, ul. Prądzyńskiego 12/12 w Warszawie. Zgłoszenie należy przesłać do 20 stycznia 2014 r. na adres: MIAMI Design ul. Kwiatowa 12/14/16 lok. 40, 02-579 Warszawa; lub na adres e-mail: rekrutacja-crzl@miamidesign.pl (scan wypełnionego i podpisanego formularza) lub na numer fax:
(22) 20 12 169.
Więcej informacji:
II Targi Pracy organizowane przez Fundację Aktywizacja odbędą się 24 stycznia 2014 r. w białostockim Oddziale Centrum Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych przy ul. Legionowej 28 lok 609 w Białymstoku.
Targi będą możliwością konfrontacji wymogów wystawców z oczekiwaniami osób poszukujących pracy.
Więcej informacji:
Zarządzeniem nr 2/14 z 2 stycznia 2014 roku Prezydent Łomży ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań w obszarze pomocy społecznej na bieżący rok – prowadzenie placówek wsparcia dziennego. W budżecie miasta przewidziano na ten cel kwotę 65 tys. złotych.
Także 2 stycznia 2014 r., zarządzeniem nr 3/2014 Prezydent Łomży ogłosił konkurs w obszarze pomocy społecznej na dożywianie osób ubogich.
Oferty wraz z wymaganą dokumentacją należy składać do 27 stycznia 2014 roku do 15.00 na adres Centrum Pieczy Zastępczej ul. M. Skłodowskiej C., 18-400 Łomża lub w biurze centrum Pieczy Zastępczej w zaklejonej kopercie z napisem „Oferta na realizację zadań w obszarze pomocy społecznej na 2014 rok, Zadanie Prowadzenie placówek wsparcia dziennego”.
Przy wyborze oferty będą brane pod uwagę :
- możliwości realizacji zadania przez podmiot ubiegający się o dotację;
- jakość działania i kwalifikacje osób / realizatorów /;
- kalkulacja kosztów realizacji zadania, w stosunku do zakresu rzeczowego zadania;
- deklarowana wielkość środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania (wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu miasta nie może być większa niż 80 % całkowitych kosztów realizacji zadania);
- analiza i ocena realizacji zadań zleconych podmiotowi ubiegającemu się o dotację w latach ubiegłych. Pod uwagę będzie brana: rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków, a także informowanie odbiorców i społeczności lokalnej o dofinansowaniu zadania z budżetu miasta Łomży w ramach realizacji zadań w obszarze pomocy społecznej.”
Do oferty należy dołączyć:
- Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji;
- W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (oferentów);
- Opinię Ośrodka Pomocy Społecznej potwierdzającą:
- zgodność zaproponowanych w ofercie działań z występującymi na terenie gminy potrzebami w danym obszarze;
- potrzebę objęcia działaniami wskazanej w ofercie grupy beneficjentów.
Termin realizacji zadania: zadania mają być realizowane w 2014 r. W ramach przyznanej dotacji realizowane będą koszty zadania ponoszone od dnia zwarcia umowy: nie przewiduje się refundacji wydatków poniesionych przed zawarciem umowy.
Więcej informacji:
Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są:
- Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z poź, zm.);
- Podmioty wymienione w art. 3 ust.2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z poź, zm.), w zakresie prowadzenia działalności pożytku publicznego:
- osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
- stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
- spółdzielnie socjalne;
- spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z póżn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników, których działalność statutowa jest zgodna z zadaniami określonymi
w ogłoszonym konkursie ofert i które prowadzą działalność na terenie powiatu siemiatyckiego.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem: „Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Siemiatyckiego w 2014 r. do dnia 28 stycznia 2014 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego, ul. Leg. Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze lub za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatu Siemiatyckiego.
Więcej informacji:
Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej informuje, że Grupa Trop z Warszawy zaprasza menedżerów, osoby pracujące na co dzień z zespołami, zarówno w biznesie jak i w administracji oraz NGO, na cykl bezpłatnych seminariów ,, Lider: działanie-relacja-wiedza’’.
Lider zaangażowany w proces rozwijania innych i budowania organizacji uczącej się, sam również powinien się wciąż doskonalić Rozwój Lidera powinien być wszechstronny, obejmujący zarówno sprawność zadaniową jak i inteligencję emocjonalną. Grupa Trop proponuje rozwijanie stylu liderskiego opartego o naukę w działaniu. Takie podejście zakłada pracę w oparciu o dialog, partnerstwo, partycypację i współpracę zespołową.
- Spotkanie Pierwsze odbędzie się 9 grudnia 2013 r., 17.30-20.30 Lider w działaniu – być mistrzem, nie czeladnikiem: jak budować na tym co się ma, a nie na tym czego nam brakuje.
- Spotkanie Drugie odbędzie się 29 stycznia 2014r., 17.30-20.30 Do tanga trzeba dwojga, czyli lider i relacje w zespole.
- Spotkanie Trzecie odbędzie się 12 lutego.2014 r., 17.30-20.30 Wiedza lidera
w praktyce, czyli myślenie systemowe w organizacji.
Należy wysłać formularz zgłoszeniowy na adres akademia@grupatrop.pl
Wstęp na seminaria jest bezpłatny. Wszystkie spotkania odbywają się w siedzibie Grupy TROP ul. Pożaryskiego 69 w Warszawie.
Więcej informacji:
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce informuje o bezpłatnych poradach prawnych w dniach:
- 15 stycznia 2014 r.;
- 29 stycznia 2014 r.
w godzinach 16.30 – 19.30 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce (ul. Wojska Polskiego 7).
Więcej informacji:
http://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/komunikaty/Bezplatne_porady_prawne.htm
Realizatorzy projektu „Wspólnym głosem” Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych, Miasto Białystok oraz Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok zapraszają na szkolenie nt. „Planowanie procesu konsultacji”.
W trakcie szkolenia uczestnicy i uczestniczki przyjrzą się poszczególnym elementom planowania procesu konsultacji, kryteriom określania grup docelowych. Nauczą się przygotowywać odpowiednie materiały informacyjne i wybierać środki przekazu. Zidentyfikują bariery, które utrudniają prowadzenie konsultacji i poszukają sposobu ich przezwyciężania.
Szkolenie odbędzie się 29 stycznia 2014 r. w godz. 9.00-15.00 w Centrum Astoria ul. Sienkiewicza 4 w Białymstoku.
Zgłoszenie należy przesłać do Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku na adres e-mail: szkolenia@owop.org.pl lub pod numer fax 0 85 7322 846 do 22 stycznia 2014 r.
Więcej informacji:
Witryna Obywatelska Prezydenta RP jest miejscem gromadzenia i rozpowszechniania dobrych praktyk, które są podzielone na trzy kategorie:
1. Wspólnota Obywatelska,
2. Obywatelska Inicjatywa Lokalna,
3. Partnerstwo Samorządów.
Do 31 stycznia 2014 roku istnieje możliwość składania wniosków o umieszczenie inicjatyw na Witrynie Obywatelskiej, które wezmą udział w drugiej edycji konkursu o Nagrodę Obywatelską Prezydenta RP.
Więcej informacji:
http://www.prezydent.pl/witryna-obywatelska/witryna-obywatelska/
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Organizacje pozarządowe posiadające siedzibę na terenie województwa podlaskiego mogą zgłaszać przedstawicieli do Rady.
Potrzebni są eksperci, działacze, mający doświadczenie w działalności pożytku publicznego, aby doradzali i konsultowali sprawy związane ze sferami zadań publicznych oraz rozwojem społeczeństwa obywatelskiego w województwie podlaskim.
Razem z przedstawicielami Wojewody Podlaskiego, Sejmiku Województwa, Urzędu Marszałkowskiego będą wypracowywać dokumenty, zasady dotyczące współpracy i rozwoju społeczno-gospodarczego.
Wyłonienie kandydatów do Rady odbywa się w oparciu o zasady:
- reprezentatywności;
- autorytetu;
- fachowości.
Zgłoszenia można składać w Kancelarii Urzędu, bądź nadsyłać drogą pocztową na adres: ul. Kard. Stef. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok
z dopiskiem: „Podlaska Rada Działalności Pożytku Publicznego” do 5 lutego 2014 r.
Więcej informacji:
Fundacja Forum Inicjatyw Rozwojowych jako Realizator projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński” ogłasza nabór spółdzielni socjalnych do udziału w przetestowaniu i przygotowaniu do wdrożenia innowacji społecznej.
Celem naboru jest udzielenia wsparcia na testowanie i przygotowanie do wdrożenia innowacji społecznej w postaci pomocy merytorycznej (niefinansowej), tj. doradztwa i szkoleń na realizację przedsięwzięcia polegającego na:
- Wypracowaniu modelu gospodarczego poprzez opracowanie biznes planu na okres co najmniej 2 lat w oparciu o zidentyfikowaną innowację społeczną z obszaru przedsiębiorczości społecznej w sektorze usług zdrowotnych;
- Przetestowaniu modelu gospodarczego poprzez zweryfikowanie testowego wprowadzania do obrotu nowych produktów/usług w zakresie zidentyfikowanej innowacji społecznej;
- Przygotowaniu spółdzielni socjalnej do wdrożenia wypracowanych rozwiązań (szkolenia kadr).
Do udziału w testowaniu i przygotowaniu do wdrożenia innowacji społecznej mogą zgłaszać się wyłącznie spółdzielnie socjalne zarejestrowane na terenie subregionu łomżyńskiego, tj. miasto Łomża, powiat łomżyński, kolneński, zambrowski, grajewski, moniecki, wysokomazowiecki.
Będą dwa etapy naboru:
- Etap I: Złożenie Formularza rekrutacyjnego;
- Etap II: Przystąpienie do rozmowy rekrutacyjnej z Komisją Rekrutacyjną.
Formularz rekrutacyjny należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty, w wersji papierowej (wniosek o udzielenie wsparcia należy wydrukować i podpisać przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania spółdzielni socjalnej) do 5 lutego 2014 r. do godziny 15.00. Do formularza należy załączyć wszystkie wymagane załączniki. Formularz w wersji papierowej należy złożyć do Biura Projektu na adres: Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej, 18-400 Łomża, ul. Krzywe Koło 9, III piętro, pok. 308.
Więcej informacji: