Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej informuje, że od dnia 8 – 17 stycznia 2014 roku do godziny 16.00 odbywać się będzie nabór wniosków na przyznanie środków finansowych na założenie spółdzielni socjalnej/ przystąpienie do już istniejącej spółdzielni socjalnej w ramach projektu „Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej”.
Grupy inicjatywne składają wspólny Wniosek z załączonym Biznesplanem, natomiast osoby przystępujące do istniejących spółdzielni socjalnych wypełniają Wniosek i Biznesplan przy współudziale przyjmującej spółdzielni socjalnej w siedzibie Realizatora projektu
w Białymstoku (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Białymstoku, ul. Warszawska 44/1), Bielsku Podlaskim (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Bielsku Podlaskim, ul. 3-go Maja 17), Hajnówce (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Hajnówce,
ul. Ks. Ignacego Wierobieja 2 lok.11) lub Siemiatyczach (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Siemiatyczach, ul. Plac Jana Pawła II 31). Wnioski wraz z załączonymi dokumentami należy przygotować:
- w formie papierowej;
- wypełnione elektronicznie w dwóch egzemplarzach – 2 oryginały lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem podpisana przez minimum 1 członka grupy inicjatywnej/osobę przystępującą zgodnie z § 5 ust. 5 Regulaminu przyznawania środków finansowych;
- dwa egzemplarze powinny być trwale spięte (np. wpięte do skoroszytu);
- koperta zawierająca Wniosek wraz z załączonymi dokumentami powinna zawierać dane adresowe osoby ubiegającej się o udział w projekcie oraz być zaadresowana
do Realizatora Projektu Stowarzyszenie Europartner AKIE ul. Warszawska
44/1 III p.15-077 Białystok oraz być opatrzona następującym sformułowaniem „Dokumenty dotyczące II typu operacji – Wsparcie na założenie spółdzielni socjalnej, przystąpienie do istniejącej lub zatrudnienie w spółdzielni socjalnej”.
Więcej informacji:
http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/ruszyl-nabor-wnioskow/
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zapraszają do udziału w konferencji pn. „Analiza czynników wpływających na zwiększenie ryzyka długookresowego bezrobocia”.
Konferencja jest organizowana w ramach projektu systemowego realizowanego przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich (Priorytet I, Działanie 1.1, PO KL). W trakcie konferencji zostaną zaprezentowane rezultaty projektu, w tym narzędzia do profilowania osób bezrobotnych na lokalnym rynku pracy.
Program spotkania:
- Współczesne uwarunkowania polityki rynku pracy;
- Założenie metodologiczne projektu badawczego;
- Profilowanie bezrobotnych – podstawy teoretyczne i doświadczenia zagraniczne;
- Determinanty długotrwałego bezrobocia w opinii pracowników PSZ;
- Charakterystyka długotrwale bezrobotnych w świetle danych z Syriusza i informacji zebranych w drodze badań sondażowych;
- Metodologia i narzędzia do profilowania bezrobotnych na lokalnym rynku pracy;
- Możliwości wykorzystania osiągnięć projektu w praktyce.
Spotkanie odbędzie się 22 stycznia 2014 r. w Centrum EXPO XXI, ul. Prądzyńskiego 12/12 w Warszawie. Zgłoszenie należy przesłać do 20 stycznia 2014 r. na adres: MIAMI Design ul. Kwiatowa 12/14/16 lok. 40, 02-579 Warszawa; lub na adres e-mail: rekrutacja-crzl@miamidesign.pl (scan wypełnionego i podpisanego formularza) lub na numer fax:
(22) 20 12 169.
Więcej informacji:
II Targi Pracy organizowane przez Fundację Aktywizacja odbędą się 24 stycznia 2014 r. w białostockim Oddziale Centrum Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych przy ul. Legionowej 28 lok 609 w Białymstoku.
Targi będą możliwością konfrontacji wymogów wystawców z oczekiwaniami osób poszukujących pracy.
Więcej informacji:
Zarządzeniem nr 2/14 z 2 stycznia 2014 roku Prezydent Łomży ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań w obszarze pomocy społecznej na bieżący rok – prowadzenie placówek wsparcia dziennego. W budżecie miasta przewidziano na ten cel kwotę 65 tys. złotych.
Także 2 stycznia 2014 r., zarządzeniem nr 3/2014 Prezydent Łomży ogłosił konkurs w obszarze pomocy społecznej na dożywianie osób ubogich.
Oferty wraz z wymaganą dokumentacją należy składać do 27 stycznia 2014 roku do 15.00 na adres Centrum Pieczy Zastępczej ul. M. Skłodowskiej C., 18-400 Łomża lub w biurze centrum Pieczy Zastępczej w zaklejonej kopercie z napisem „Oferta na realizację zadań w obszarze pomocy społecznej na 2014 rok, Zadanie Prowadzenie placówek wsparcia dziennego”.
Przy wyborze oferty będą brane pod uwagę :
- możliwości realizacji zadania przez podmiot ubiegający się o dotację;
- jakość działania i kwalifikacje osób / realizatorów /;
- kalkulacja kosztów realizacji zadania, w stosunku do zakresu rzeczowego zadania;
- deklarowana wielkość środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania (wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu miasta nie może być większa niż 80 % całkowitych kosztów realizacji zadania);
- analiza i ocena realizacji zadań zleconych podmiotowi ubiegającemu się o dotację w latach ubiegłych. Pod uwagę będzie brana: rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków, a także informowanie odbiorców i społeczności lokalnej o dofinansowaniu zadania z budżetu miasta Łomży w ramach realizacji zadań w obszarze pomocy społecznej.”
Do oferty należy dołączyć:
- Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji;
- W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (oferentów);
- Opinię Ośrodka Pomocy Społecznej potwierdzającą:
- zgodność zaproponowanych w ofercie działań z występującymi na terenie gminy potrzebami w danym obszarze;
- potrzebę objęcia działaniami wskazanej w ofercie grupy beneficjentów.
Termin realizacji zadania: zadania mają być realizowane w 2014 r. W ramach przyznanej dotacji realizowane będą koszty zadania ponoszone od dnia zwarcia umowy: nie przewiduje się refundacji wydatków poniesionych przed zawarciem umowy.
Więcej informacji:
Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są:
- Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z poź, zm.);
- Podmioty wymienione w art. 3 ust.2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z poź, zm.), w zakresie prowadzenia działalności pożytku publicznego:
- osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
- stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
- spółdzielnie socjalne;
- spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z póżn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników, których działalność statutowa jest zgodna z zadaniami określonymi
w ogłoszonym konkursie ofert i które prowadzą działalność na terenie powiatu siemiatyckiego.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem: „Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Siemiatyckiego w 2014 r. do dnia 28 stycznia 2014 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego, ul. Leg. Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze lub za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatu Siemiatyckiego.
Więcej informacji:
Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej informuje, że Grupa Trop z Warszawy zaprasza menedżerów, osoby pracujące na co dzień z zespołami, zarówno w biznesie jak i w administracji oraz NGO, na cykl bezpłatnych seminariów ,, Lider: działanie-relacja-wiedza’’.
Lider zaangażowany w proces rozwijania innych i budowania organizacji uczącej się, sam również powinien się wciąż doskonalić Rozwój Lidera powinien być wszechstronny, obejmujący zarówno sprawność zadaniową jak i inteligencję emocjonalną. Grupa Trop proponuje rozwijanie stylu liderskiego opartego o naukę w działaniu. Takie podejście zakłada pracę w oparciu o dialog, partnerstwo, partycypację i współpracę zespołową.
- Spotkanie Pierwsze odbędzie się 9 grudnia 2013 r., 17.30-20.30 Lider w działaniu – być mistrzem, nie czeladnikiem: jak budować na tym co się ma, a nie na tym czego nam brakuje.
- Spotkanie Drugie odbędzie się 29 stycznia 2014r., 17.30-20.30 Do tanga trzeba dwojga, czyli lider i relacje w zespole.
- Spotkanie Trzecie odbędzie się 12 lutego.2014 r., 17.30-20.30 Wiedza lidera
w praktyce, czyli myślenie systemowe w organizacji.
Należy wysłać formularz zgłoszeniowy na adres akademia@grupatrop.pl
Wstęp na seminaria jest bezpłatny. Wszystkie spotkania odbywają się w siedzibie Grupy TROP ul. Pożaryskiego 69 w Warszawie.
Więcej informacji:
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce informuje o bezpłatnych poradach prawnych w dniach:
- 15 stycznia 2014 r.;
- 29 stycznia 2014 r.
w godzinach 16.30 – 19.30 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce (ul. Wojska Polskiego 7).
Więcej informacji:
http://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/komunikaty/Bezplatne_porady_prawne.htm
Realizatorzy projektu „Wspólnym głosem” Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych, Miasto Białystok oraz Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok zapraszają na szkolenie nt. „Planowanie procesu konsultacji”.
W trakcie szkolenia uczestnicy i uczestniczki przyjrzą się poszczególnym elementom planowania procesu konsultacji, kryteriom określania grup docelowych. Nauczą się przygotowywać odpowiednie materiały informacyjne i wybierać środki przekazu. Zidentyfikują bariery, które utrudniają prowadzenie konsultacji i poszukają sposobu ich przezwyciężania.
Szkolenie odbędzie się 29 stycznia 2014 r. w godz. 9.00-15.00 w Centrum Astoria ul. Sienkiewicza 4 w Białymstoku.
Zgłoszenie należy przesłać do Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku na adres e-mail: szkolenia@owop.org.pl lub pod numer fax 0 85 7322 846 do 22 stycznia 2014 r.
Więcej informacji:
Witryna Obywatelska Prezydenta RP jest miejscem gromadzenia i rozpowszechniania dobrych praktyk, które są podzielone na trzy kategorie:
1. Wspólnota Obywatelska,
2. Obywatelska Inicjatywa Lokalna,
3. Partnerstwo Samorządów.
Do 31 stycznia 2014 roku istnieje możliwość składania wniosków o umieszczenie inicjatyw na Witrynie Obywatelskiej, które wezmą udział w drugiej edycji konkursu o Nagrodę Obywatelską Prezydenta RP.
Więcej informacji:
http://www.prezydent.pl/witryna-obywatelska/witryna-obywatelska/
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Organizacje pozarządowe posiadające siedzibę na terenie województwa podlaskiego mogą zgłaszać przedstawicieli do Rady.
Potrzebni są eksperci, działacze, mający doświadczenie w działalności pożytku publicznego, aby doradzali i konsultowali sprawy związane ze sferami zadań publicznych oraz rozwojem społeczeństwa obywatelskiego w województwie podlaskim.
Razem z przedstawicielami Wojewody Podlaskiego, Sejmiku Województwa, Urzędu Marszałkowskiego będą wypracowywać dokumenty, zasady dotyczące współpracy i rozwoju społeczno-gospodarczego.
Wyłonienie kandydatów do Rady odbywa się w oparciu o zasady:
- reprezentatywności;
- autorytetu;
- fachowości.
Zgłoszenia można składać w Kancelarii Urzędu, bądź nadsyłać drogą pocztową na adres: ul. Kard. Stef. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok
z dopiskiem: „Podlaska Rada Działalności Pożytku Publicznego” do 5 lutego 2014 r.
Więcej informacji:
Fundacja Forum Inicjatyw Rozwojowych jako Realizator projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński” ogłasza nabór spółdzielni socjalnych do udziału w przetestowaniu i przygotowaniu do wdrożenia innowacji społecznej.
Celem naboru jest udzielenia wsparcia na testowanie i przygotowanie do wdrożenia innowacji społecznej w postaci pomocy merytorycznej (niefinansowej), tj. doradztwa i szkoleń na realizację przedsięwzięcia polegającego na:
- Wypracowaniu modelu gospodarczego poprzez opracowanie biznes planu na okres co najmniej 2 lat w oparciu o zidentyfikowaną innowację społeczną z obszaru przedsiębiorczości społecznej w sektorze usług zdrowotnych;
- Przetestowaniu modelu gospodarczego poprzez zweryfikowanie testowego wprowadzania do obrotu nowych produktów/usług w zakresie zidentyfikowanej innowacji społecznej;
- Przygotowaniu spółdzielni socjalnej do wdrożenia wypracowanych rozwiązań (szkolenia kadr).
Do udziału w testowaniu i przygotowaniu do wdrożenia innowacji społecznej mogą zgłaszać się wyłącznie spółdzielnie socjalne zarejestrowane na terenie subregionu łomżyńskiego, tj. miasto Łomża, powiat łomżyński, kolneński, zambrowski, grajewski, moniecki, wysokomazowiecki.
Będą dwa etapy naboru:
- Etap I: Złożenie Formularza rekrutacyjnego;
- Etap II: Przystąpienie do rozmowy rekrutacyjnej z Komisją Rekrutacyjną.
Formularz rekrutacyjny należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty, w wersji papierowej (wniosek o udzielenie wsparcia należy wydrukować i podpisać przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania spółdzielni socjalnej) do 5 lutego 2014 r. do godziny 15.00. Do formularza należy załączyć wszystkie wymagane załączniki. Formularz w wersji papierowej należy złożyć do Biura Projektu na adres: Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej, 18-400 Łomża, ul. Krzywe Koło 9, III piętro, pok. 308.
Więcej informacji:
Fundacja „Pomóż Im” organizuje bezpłatny kurs dla wolontariuszy, który skierowany jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, studentów oraz osób dorosłych, zainteresowanych niesieniem bezinteresownej pomocy osobom chorym i cierpiącym.
Kurs składa się z 4 spotkań w terminach:
- 16 stycznia 2014 r.;
- 13 lutego 2014 r.;
- 27 lutego 2014 r.;
- 13 marca 2014 r.
Spotkania odbywać się będą o godz. 18.00 w Auli Wydziału Nauk o Zdrowiu UMB, przy ul. Szpitalnej 37. Czas trwania każdego z nich to 90 minut.
Osoby zainteresowane wolontariatem i udziałem w kursie proszone są o kontakt z Eweliną Sobolewską: wolontariat@pomozim.org.pl lub telefonicznie: 605 460 330.
Więcej informacji:
http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/kurs-dla-przyszlych-wolontariuszy-fundacji-pomoz-im/
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Realizatorzy projektu „Wspólnym głosem” Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych, Miasto Białystok oraz Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok zapraszają na szkolenie nt. „Umiejętności komunikacyjne- facylitacja i moderowanie spotkania”.
Dzięki szkoleniu będzie można nauczyć się pewniej i swobodniej prowadzić spotkania. Osoby biorące udział w szkoleniu dowiedzą się, jak istotne jest precyzyjne określenie celu spotkania i dobranie właściwych metod. Jak stworzyć warunki, w których uczestnicy w pełni mogą ujawnić swoje uwagi i refleksje. Jak skoncentrować energię uczestników na wspólnym celu.
Spotkanie odbędzie się 18 lutego 2014 roku w godz. 8.30-15.30 w Białymstoku (ul. Ks. Abramowicza 1). Potwierdzenie udziału w szkoleniu należy przesłać do 13 lutego 2014 roku drogą e-mail na adres: szkolenia@owop.org.pl lub pod numerem fax-u: 85 732 28 46.
Więcej informacji:
Rozpoczął się nabór wniosków do konkursu grantowego „1000 pierwszych dni dla zdrowia”, który organizuje Fundacja NUTRICIA wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Do zdobycia są środki na realizację działań edukacyjnych i promocyjnych związanych z żywieniem najmłodszych – 20 grantów po 5000 zł każdy.
W konkursie mogą wziąć udział:
- organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia);
- instytucje publiczne (żłobki i kluby dziecięce).
Ich zadaniem będzie zaprojektowanie działań upowszechniających prawidłowe nawyki żywieniowe kobiet w ciąży i dzieci do lat trzech.
Wnioski można składać do 18 lutego 2014 r. za pomocą formularza dostępnego na stronie www.wnioski.1000dni.pl
Więcej informacji:
http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/konkurs-grantowy-1000-pierwszych-dni-dla-zdrowia/