Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich rozpoczęło rekrutację na II edycję szkoleń (termin rozpoczęcia: druga połowa 2014 r.) z obsługi komputera. Szkolenia są częścią projektu systemowego „Szkolenia z nowych technologii pracowników 45+ zatrudnionych
w instytucjach pomocy i integracji społecznej ze szczególnym uwzględnieniem pracowników socjalnych” zainicjowanego przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
W ramach projektu zaplanowano przeszkolenie:
- jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
- jednostek organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
- jednostek zatrudnienia socjalnego (KIS, CIS);
- Zakładów Aktywności Zawodowej;
- Warsztatów Terapii Zajęciowej;
- Organizacji pozarządowych działających w sferze pomocy i integracji społecznej z całej Polski w wieku 45+.
Szkolenia zostaną zorganizowane w 4 obszarach tematycznych:
- systemów biurowych MS Office;
- systemów webowych;
- systemów narzędzi informatycznych (podpis elektroniczny itp.);
- systemu obiegów dokumentów.
Każdy uczestnik weźmie udział łącznie w 7 szkoleniach i otrzyma certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji. Każdy uczestnik szkolenia będzie zobowiązany do uczestnictwa we wszystkich modułach. Rekrutacja jest prowadzona w sposób ciągły – w miarę napływania zgłoszeń.
Dokumenty zgłoszeniowe (formularz zgłoszeniowy, deklarację uczestnictwa oraz oświadczenie) należy przesyłać pocztą tradycyjną na adres Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich (Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa) z dopiskiem: „Szkolenia 45+”.
Więcej informacji:
http://www.efs.gov.pl/konfszkol/Strony/Bezplatne_szkolenia_z_technik_informacyjnych_170214.aspx
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:
- Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
- Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
- Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
- Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
- Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).
Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&
Fundacja Fundusz Współpracy zaprasza na bezpłatne, realizowane pod patronatem Urzędu Zamówień Publicznych i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, seminaria pt. „Klauzule społeczne w Zamówieniach Publicznych”.
Szkolenia kierowane są do pracowników jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli (oraz ich jednostek organizacyjnych) odpowiedzialnych za procesy związane z zamówieniami publicznymi, głównie z wydziałów i biur odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, jak również pracowników nie będących pracownikami tych wydziałów, ale przygotowujących zamówienia (opisy przedmiotów zamówienia, Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia) czy też osoby odpowiedzialne za inicjowanie zamówień w urzędach.
Jako jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne rozumiemy w szczelności: urzędy gmin, miast, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie, a jako jednostki organizacyjne: Ośrodki Pomocy Społecznej, Urzędy Pracy, Centra Pomocy Rodzinie.
Na seminarium można zgłosić się wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego www.klauzulespoleczne.pl.
Seminaria planowane są w następujących terminach:
- 20 marca w Suwałkach (Hotel Akvilon, ul. Kościuszki 4);
- 21 marca w Białymstoku (Best Western Hotel Cristal, ul. Lipowa 3/5);
- 27 marca w Łomży (Hotel Gromada Polonez, ul. Rządowa 1a);
- 28 marca w Bielsku Podlaskim (Hotel Unibus, ul. Widowska 4).
Więcej informacji:
Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych, Miasto Białystok oraz Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok zapraszają na szkolenie nt. „Umiejętności komunikacyjne – facylitacja i moderowanie spotkania”. Spotkanie odbędzie się 20 marca 2014 roku w godz. 8.30-15.30 w Białymstoku (ul. Ks. Abramowicza 1).
Dzięki szkoleniu będzie można nauczyć się pewniej i swobodniej prowadzić spotkania. Osoby biorące udział w szkoleniu dowiedzą się, jak istotne jest precyzyjne określenie celu spotkania i dobranie właściwych metod. Jak stworzyć warunki, w których uczestnicy w pełni mogą ujawnić swoje uwagi i refleksje. Jak skoncentrować energię uczestników na wspólnym celu.
Należy przesłać kartę zgłoszeniową do 14 marca 2014 roku do godz. 12.00 do Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku drogą e-mail na adres szkolenia@owop.org.pl lub pod numerem fax-u (85) 732 28 46,
Więcej informacji:
Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych zaprasza na szkolenie dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i pracowników jednostek samorządu terytorialnego z województwa podlaskiego nt. „Polityka bezpieczeństwa, a informacja publiczna”.
Szkolenie odbędzie się 21 marca 2014 r. w godz. 9.00-16.00 w sali szkoleniowej przy ul. Abramowicza 1, 15-872 Białystok. Kartę zgłoszeniową należy przesłać do 18 marca 2014 roku do Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku na adres szkolenia@owop.org.pl lub pod numerem fax-u 85 732 28 46.
Na szkoleniu otrzyma się wiedzę na temat aktów prawnych w sprawie polityki bezpieczeństwa, danych osobowych, przetwarzania danych osobowych, opisu struktury zbioru danych oraz technicznych środków zabezpieczenia danych osobowych. Uzyska się również odpowiedzi na pytania: Co to jest polityka bezpieczeństwa? Co powinien zawierać dokument określający politykę bezpieczeństwa? Jak opracować instrukcję przetwarzania danych osobowych? Kim jest administrator danych osobowych?
Więcej informacji:
Stowarzyszenie MONAR Zarząd Główny zaprasza do udziału w szkoleniach dla kadry pomocy społecznej w ramach projektu „Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej” zadanie nr 4 – w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi w tym: opracowanie modelu Gminny Standard Wychodzenia z Bezdomności”
Szkolenia będą organizowane w dwóch blokach tematycznych:
1. Model Gminny Standard Wychodzenia z Bezdomności.
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy w zakresie tworzenia i funkcjonowania kompleksowego systemu pomocy społecznej w gminie, w zakresie standaryzacji w pracy z bezdomnymi.
2. Streetworking w środowisku osób bezdomnych
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy w zakresie standardu pracy metodą streetworkingu w środowisku osób bezdomnych.
Na realizację każdego bloku tematycznego przeznaczono 6 dni szkoleniowych, trwających łącznie 48 godzin. Szkolenia skierowane są do pracowników jednostek administracji publicznej bezpośrednio zaangażowanych w działalność z zakresu pomocy i integracji społecznej w tym jednostek organizacyjnych pomocy i integracji społecznej zajmujących się statutowo problematyką pomocy i integracji społecznej. Rekrutacja obejmie także pracowników i wolontariuszy organizacji pozarządowych prowadzących działalność w zakresie pomocy i integracji społecznej.
Miejsce oraz termin szkoleń:
- w Białymstoku, w terminach: 12 – 14.03 oraz 19 – 21.03.2014;
- w Lublinie, w terminach 02 – 04.04 oraz 09 – 11.04.2014;
- w Łodzi, w terminach 14 – 16.04 oraz 23 – 25.04.2014.
Rekrutacja będzie się odbywać od dnia 10 lutego, przy użyciu formularza elektronicznego zamieszczonego na stronie www.monar.org
Wszystkich zainteresowanych szkoleniami zapraszamy na stronę Stowarzyszenia MONAR www.monar.org.
W załączeniu:
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności niezbędne do prawidłowego zarządzania wolontariuszami w organizacjach pozarządowych. Szkolenie obejmuje takie zagadnienia jak:
- wolontariat – historia, definicja, rodzaje;
- prawne aspekty wolontariatu;
- przygotowanie organizacji do współpracy z wolontariuszami;
- określenie warunków współpracy i oczekiwań wolontariuszy i koordynatorów;
- zarządzanie wolontariatem w organizacji;
- rekrutacja i monitoring pracy wolontariuszy;
- komunikacja z wolontariuszami;
- planowanie pracy wolontariuszy;
- indywidualny program wolontarystyczny;
- motywowanie i nagradzanie wolontariuszy;
- karta etyczna wolontariuszy;
- Organizacja Przyjazna Wolontariuszom;
- organizowanie wolontariatu w środowisku lokalnym;
- Rola Suwalskiego Biura Wolontariatu w procesie wspierania organizacji pozarządowych w zakresie rekrutacji i doskonalenia wolontariuszy.
Bezpłatne szkolenie wyjazdowe organizowane jest dla suwalskich organizacji pozarządowych, którzy zarządzają lub chcą zarządzać pracą wolontariuszy w swych organizacjach, które odbędzie się w dniach 22 – 23 marca 2014 roku w Hotelu nad Wigrami w Gawrych Rudzie (Gawrych Ruda 39B, 16-402 Suwałki).
Każda z zainteresowanych organizacji pozarządowych, może zgłosić na szkolenie nie więcej niż dwie osoby. Należy zgłaszać się osobiście, telefoniczne, emailem lub pocztą pod adresem: Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58,
e-mail: razemdlasuwalk@pryzmat.org.pl.
Więcej informacji:
http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1393834582&archive=&start_from=&ucat=&
Fundacja Edukacji i Twórczości oraz partner projektu Miasto Białystok zapraszają na konferencję „MOC RELACJI – Modelowy system wsparcia wychowanków pieczy zastępczej”, organizowaną w ramach projektu „Innowacyjny system wsparcia wychowanków instytucji opieki zastępczej w Białymstoku”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja odbędzie się 26 marca 2014 roku w godzinach od 11.00 do 14.30 przy ul. Abramowicza 1 w Białymstoku. Kartę zgłoszeniową należy przesłać na adres mailowy biuro@mentoring.pl do 21 marca 2014 roku.
Do pobrania:
Więcej informacji:
Fundacja Fundusz Współpracy zaprasza na bezpłatne, realizowane pod patronatem Urzędu Zamówień Publicznych i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, seminaria pt. „Klauzule społeczne w Zamówieniach Publicznych”.
Szkolenia kierowane są do pracowników jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli (oraz ich jednostek organizacyjnych) odpowiedzialnych za procesy związane z zamówieniami publicznymi, głównie z wydziałów i biur odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, jak również pracowników nie będących pracownikami tych wydziałów, ale przygotowujących zamówienia (opisy przedmiotów zamówienia, Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia) czy też osoby odpowiedzialne za inicjowanie zamówień w urzędach.
Jako jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne rozumiemy w szczelności: urzędy gmin, miast, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie, a jako jednostki organizacyjne: Ośrodki Pomocy Społecznej, Urzędy Pracy, Centra Pomocy Rodzinie.
Na seminarium można zgłosić się wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego www.klauzulespoleczne.pl.
Seminaria planowane są w następujących terminach:
- 20 marca w Suwałkach (Hotel Akvilon, ul. Kościuszki 4);
- 21 marca w Białymstoku (Best Western Hotel Cristal, ul. Lipowa 3/5);
- 27 marca w Łomży (Hotel Gromada Polonez, ul. Rządowa 1a);
- 28 marca w Bielsku Podlaskim (Hotel Unibus, ul. Widowska 4).
Więcej informacji:
Fundacja Fundusz Współpracy zaprasza na bezpłatne, realizowane pod patronatem Urzędu Zamówień Publicznych i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, seminaria pt. „Klauzule społeczne w Zamówieniach Publicznych”.
Szkolenia kierowane są do pracowników jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli (oraz ich jednostek organizacyjnych) odpowiedzialnych za procesy związane z zamówieniami publicznymi, głównie z wydziałów i biur odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, jak również pracowników nie będących pracownikami tych wydziałów, ale przygotowujących zamówienia (opisy przedmiotów zamówienia, Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia) czy też osoby odpowiedzialne za inicjowanie zamówień w urzędach.
Jako jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne rozumiemy w szczelności: urzędy gmin, miast, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie, a jako jednostki organizacyjne: Ośrodki Pomocy Społecznej, Urzędy Pracy, Centra Pomocy Rodzinie.
Na seminarium można zgłosić się wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego www.klauzulespoleczne.pl.
Seminaria planowane są w następujących terminach:
- 20 marca w Suwałkach (Hotel Akvilon, ul. Kościuszki 4);
- 21 marca w Białymstoku (Best Western Hotel Cristal, ul. Lipowa 3/5);
- 27 marca w Łomży (Hotel Gromada Polonez, ul. Rządowa 1a);
- 28 marca w Bielsku Podlaskim (Hotel Unibus, ul. Widowska 4).
Więcej informacji:
Minister Pracy i Polityki Społecznej zaprasza organizacje pozarządowe do udziału w otwartym konkursie ofert Konkurs Inicjatyw Organizacji Pozarządowych na najlepsze projekty z obszaru: wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.
Za priorytetowe zadanie uznaje się wsparcie aktywizacji zawodowej kobiet powracających na rynek pracy po urlopach macierzyńskich/wychowawczych lub po okresie opieki nad osobami zależnymi. Może być ono realizowane przez organizację m.in. kampanii, spotkań, szkoleń, treningów i tym podobnych działań.
Ofertę należy złożyć w siedzibie głównej Ministerstwa (Warszawa, ul. Nowogrodzka 1/3/5) lub przesłać pocztą na adres: Ministerstwo Pracy
i Polityki Społecznej Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa z dopiskiem – „Konkurs Inicjatyw Organizacji Pozarządowych w 2014 r. ” – w terminie do 28 marca 2014 roku.
Więcej informacji:
Program Pomocy Dzieciom jest skierowany do znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej rodzin, opiekujących się dziećmi, które na skutek choroby lub wypadku znalazły się w ciężkim stanie klinicznym. Są to dzieci wymagające wsparcia funkcji życiowych za pomocą respiratora bądź koncentratora tlenu, karmienia dojelitowego lub pozajelitowego, innych całodobowych specjalistycznych zabiegów opiekuńczych i pielęgnacyjnych.
Nabór wniosków o przyznanie stypendium trwa do 28 marca 2014 roku.
Wysokość stypendium jest ustalana indywidualnie dla każdej z rodzin, jest ono przyznawane na okres jednego roku. Osoby ubiegające się o przyznanie świadczenia składają drogą elektroniczną wniosek, do którego nie są załączane żadne dokumenty. Dopiero po analizie wniosków kontaktujemy się z wybranymi przez nas rodzinami, wstępnie zakwalifikowanymi do programu, które kompletują potrzebną dokumentację i przesyłają nam do weryfikacji.
Więcej informacji:
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich informuje, że w dniu 28 marca 2014 roku przy ul. Konwiktorskiej 7/9 w Warszawie odbędzie się konferencja upowszechniająca rezultaty projektu pn. „Wsparcie osób z wybranymi Zespołami Uwarunkowanymi Genetycznie” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu I – Zatrudnienie i integracja społeczna, Działania 1.3 – Ogólnopolskie programy integracji i aktywizacji zawodowej, Poddziałania 1.3.6 – PFRON – projekty systemowe, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Osoby zainteresowane udziałem w konferencji zapraszane są do kontaktu:
- pod nr tel.: 22/505 53 29 lub 22/505 55 16;
- pod adresem e-mail: abogusz@pfron.org.pl , marzenna_zawadzka@pfron.org.pl
Więcej informacji:
http://www.crzl.gov.pl/pl-start/2639-zaproszenie-do-udzialu-w-konferencji
Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku poszukuje wolontariusza/wolontariuszki do współpracy przy organizacji konkursu związanego z realizacją projektu „Podlaskie Otwarte”.
Konkurs obejmuje dwa obszary: „otwartą” inicjatywę oraz „otwartą” osobę. Dotyczy ludzi i działań, czerpiących z różnorodności województwa podlaskiego, łączących mieszkańców poza granicami państw i budujących dialog oraz kulturę współpracy.
Zadania wolontariusza:
- prowadzenie sekretariatu konkursu (przyjmowanie i sprawdzanie zgłoszeń, udzielanie informacji);
- wysyłanie informacji do mediów;
- promocja wydarzenia;
- tworzenie informacji o konkursie na stronę internetową;
- współpraca z koordynatorem i animatorami.
Należy przesłać cv i krótki list motywacyjny na adres helena.wroblewska@owop.org.pl do 30 marca 2014 roku, wpisując w temacie maila: „Wolontariat – Podlaskie Otwarte”.
Więcej informacji:
Stowarzyszenie “MY DLA INNYCH” zaprasza chętne osoby do współpracy w ramach Centrum Wolontariusza ON, którego celem jest wsparcie niepełnosprawnych mieszkańców Białegostoku w wypełnianiu ról społecznych, organizacji czasu wolnego oraz motywacji do działania.
Spotkania informacyjne odbędzie się na ul. Rumiankowej 13 (budynek SP 44, piwnica
przy boisku) w Białymstoku w dniach:
- 1 kwietnia 2014 roku (godz. 19.00 – 20.00);
- 2 kwietnia 2014 roku (godz. 15.00 – 16.00).
Więcej informacji:
http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/centrum-wolontariusza-osob-niepelnosprawnych/
Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w IV edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu Nad Wigrami w Gawrych Rudzie (Gawrych Ruda 39B), w terminach:
- 5 – 6 kwietnia 2014 roku „Podstawy Ekonomii Społecznej”;
- 26 kwietnia 2014 roku „Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej”;
- 27 kwietnia 2014 roku „Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej”
- 9 – 10 maja 2014 roku „Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej”;
- 7 – 8 czerwca 2014 roku „Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej”.
Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów). Ukończenie cyklu szkoleń zostanie potwierdzone certyfikatem.
„Akademia Ekonomii Społecznej” jest dla osób z terenu województwa podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:
- osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, zakładami aktywności zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
- osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.
Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT, ul. Noniewicza 91, 16-400 Suwałki, pod numerem telefonu 87 565 02 58 lub drogą e-mail na adres owes@pryzmat.org.pl
Więcej informacji:
http://www.owes.suwalki.pl/akademia-ekonomii-spolecznej-zapraszamy-188.htm
Cele Lokalnych Forów Programu „Równać Szanse”:
- stworzenie przestrzeni do dyskusji umożliwiającej poznanie możliwości lokalnego środowiska, jego mocnych i słabych stron, prowadzące do podjęcia efektywnych działań na rzecz młodych osób;
- pokazanie działań realizowanych na rzecz młodych ludzi w środowiskach lokalnych.
W konkursie mogą wziąć udział tylko organizacje z siedzibą w miejscowościach do 20 tysięcy mieszkańców.
Uczestnikiem Lokalnych Forów Programu „Równać Szanse” mogą być:
- przedstawiciele organizacji pozarządowych pracujących na rzecz równych szans młodzieży;
- animatorzy lokalnych przedsięwzięć;
- przedstawiciele władz i instytucji samorządowych;
- dyrektorzy szkół i nauczyciele;
- rodzice;
- osoby posiadające doświadczenie w realizacji projektów realizowanych w ramach Programu „Równać Szanse”;
- osoby pracujące z młodzieżą.
Wnioski należy składać korzystając z elektronicznego systemu naboru wniosków (http://www.rownacszanse.pl/esnosmiep/logowanie/?edycja=51) do 15 kwietnia 2014 r., do godziny 12.00.
Więcej informacji:
http://www.rownacszanse.pl/aktualnosci/aktualnosc/1938
Fundacja im. Stefana Batorego w partnerstwie z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży zaprasza do składania wniosków w drugiej edycji konkursu na projekty tematyczne w ramach programu dla organizacji pozarządowych Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Celem programu jest wsparcie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i zwiększenie udziału organizacji pozarządowych w budowaniu sprawiedliwości społecznej, demokracji i zrównoważonego rozwoju. Dotacje udzielane w ramach programu mają na celu: zwiększenie udziału obywateli w życiu publicznym, upowszechnianie wartości demokratycznych i praw człowieka, rozwój działalności rzeczniczej i kontroli obywatelskiej, wspieranie grup narażonych na wykluczenie, wzmocnienie kondycji organizacji pozarządowych i tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi trzeciego sektora.
O dotacje mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, zwłaszcza fundacje
i stowarzyszenia, które mają osobowość prawną i są zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym; nie działają w celu osiągnięcia zysku; są niezależne od władz lokalnych, regionalnych i centralnych, podmiotów publicznych, partii politycznych i podmiotów komercyjnych; nie są instytucjami religijnymi; w swojej działalności kierują się interesem publicznym, wartościami demokratycznymi i przestrzegają praw człowieka.
Dotacje będą przyznawane na działania mieszczące się w następujących obszarach tematycznych:
- Partycypacja obywatelska;
- Kontrola obywatelska;
- Zwalczanie dyskryminacji;
- Wykluczenia społeczne;
- Dzieci i młodzież.
Wnioski wstępne w II edycji konkursu należy składać za pośrednictwem Internetowego Systemu Wniosków dostępnego na stronie programu www.ngofund.org.pl do 15 kwietnia 2014 roku, godzina 12.00.
Szczegółowe informacje o zasadach ubiegania się o dotacje, procedura wyboru projektów (kryteria i karta oceny, procedura odwoławcza od oceny formalnej), rodzaje działań i wydatków kwalifikowanych do wsparcia, sposób wypłaty dotacji znajdują się w podręczniku dla wnioskodawców i grantobiorców. Na stronie internetowej programu w zakładce Dokumenty do pobrania znajdują się również wzory formularzy wniosku wstępnego i pełnego, karty oceny wniosków, wzory sprawozdań i inne przydatne dokumenty.
Więcej informacji:
http://www.ngofund.org.pl/zaproszenie-do-skladania-wnioskow-2/
Celem Szkolenia jest przygotowanie uczestników do stosowania mentoringu w codziennej praktyce jako narzędzia wzmacniania aktywności społecznej i zawodowej podopiecznych.
Uczestnikami szkolenia mogą zostać osoby pełnoletnie, mieszkające na terenie Białegostoku, mające pod opieką wychowanków pieczy zastępczej w wieku 14 – 19 lat, w tym:
- wychowawcy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
- opiekunowie tworzący rodzinne formy opieki zastępczej (rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka);
- pracownicy socjalni, koordynatorzy pieczy zastępczej;
- opiekunowie usamodzielnienia;
- pełnoletni wolontariusze i stażyści w placówkach na terenie Miasta Białegostoku.
Bezpłatne 80-godzinne szkolenie bazujące na aktywnych metodach pracy obejmuje:
- 23-24 kwietnia 2014 roku (10 godzin) – Teoretyczne wprowadzenie do mentoringu;
- 24 kwietnia 2014 roku (4 godziny) – Organizacja wsparcia, aspekty formalne
i prawne funkcjonowania pieczy zastępczej; - 25 kwietnia 2014 roku (8 godz.) – Psychologiczne aspekty pracy z usamodzielnianą młodzieżą – praca z rodziną naturalną;
- 26 kwietnia 2014 roku (10 godz.) – Psychologiczne aspekty pracy z usamodzielnianą młodzieżą – budowanie strategii pomocy dziecku;
- 7 maja – 8 maja 2014 roku (10 godz.) – Doradztwo kariery;
- 9 maja 2014 roku (8 godz.) – Praca metodą projektu;
- 30 – 31 maja – 2 czerwca 2014 roku (30 godz.) – Trening interpersonalny.
Formularz należy złożyć do 16 kwietnia 2014 roku w siedzibie Fundacji Edukacji i Twórczości, przy ul. Abramowicza 1 w Białymstoku lub przesłać na adres e-mail: innowacje@mentoring.pl.
Więcej informacji: