sty
28
wt.
2014
„U! Lider: działanie – relacje – wiedza”- cykl bezpłatnych seminariów
sty 28 – sty 29 całodniowy

Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej informuje, że Grupa Trop z Warszawy zaprasza menedżerów, osoby pracujące na co dzień z zespołami, zarówno w biznesie jak i w administracji oraz NGO,  na cykl bezpłatnych seminariów ,, Lider: działanie-relacja-wiedza’’.

Lider zaangażowany w proces rozwijania innych i budowania organizacji uczącej się, sam  również powinien się wciąż doskonalić Rozwój Lidera powinien być wszechstronny, obejmujący zarówno sprawność zadaniową jak i inteligencję emocjonalną. Grupa Trop proponuje rozwijanie stylu liderskiego opartego o naukę w działaniu. Takie podejście zakłada pracę w oparciu o dialog, partnerstwo, partycypację i współpracę zespołową.

  1. Spotkanie Pierwsze odbędzie się 9 grudnia 2013 r., 17.30-20.30 Lider w działaniu – być mistrzem, nie czeladnikiem: jak budować na tym co się ma, a nie na tym czego nam brakuje.
  2. Spotkanie Drugie odbędzie się 29 stycznia 2014r., 17.30-20.30 Do tanga trzeba dwojga, czyli lider i relacje w zespole.
  3. Spotkanie Trzecie odbędzie się 12 lutego.2014 r., 17.30-20.30 Wiedza lidera
    w praktyce, czyli myślenie systemowe w organizacji.

Należy wysłać formularz zgłoszeniowy na adres akademia@grupatrop.pl

Wstęp na seminaria jest bezpłatny. Wszystkie spotkania odbywają się w siedzibie Grupy  TROP ul. Pożaryskiego 69 w Warszawie.

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/u-lider-dzialanie-relacje-wiedza-cykl-bezplatnych-seminariow/

Bezpłatne porady prawne
sty 28 – sty 29 całodniowy

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce informuje o bezpłatnych poradach prawnych w dniach:

  • 15 stycznia 2014 r.;
  • 29 stycznia 2014 r.

w godzinach 16.30 – 19.30 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce (ul. Wojska Polskiego 7).

Więcej informacji:

http://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/komunikaty/Bezplatne_porady_prawne.htm

Bezpłatne szkolenie nt. „Planowanie procesu konsultacji”
sty 28 – sty 29 całodniowy

Realizatorzy projektu „Wspólnym głosem” Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych, Miasto Białystok oraz Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok zapraszają na szkolenie nt. „Planowanie procesu konsultacji”.

W trakcie szkolenia uczestnicy i uczestniczki przyjrzą się poszczególnym elementom planowania procesu konsultacji, kryteriom określania grup docelowych. Nauczą się przygotowywać odpowiednie materiały informacyjne i wybierać środki przekazu. Zidentyfikują bariery, które utrudniają prowadzenie konsultacji i poszukają sposobu ich przezwyciężania.

Szkolenie odbędzie się 29 stycznia 2014 r. w godz. 9.00-15.00 w Centrum Astoria ul. Sienkiewicza 4 w Białymstoku.

Zgłoszenie należy przesłać do Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku na adres e-mail: szkolenia@owop.org.pl lub pod numer fax 0 85 7322 846 do 22 stycznia 2014 r.

Więcej informacji:

http://owop.org.pl/news#news2

 

sty
30
czw.
2014
Zgłaszanie inicjatyw na Witrynie Obywatelskiej Prezydenta RP
sty 30 – sty 31 całodniowy

Witryna Obywatelska Prezydenta RP jest miejscem gromadzenia i rozpowszechniania dobrych praktyk, które są podzielone na trzy kategorie:

1. Wspólnota Obywatelska,

2. Obywatelska Inicjatywa Lokalna,

3. Partnerstwo Samorządów.

Do 31 stycznia 2014 roku istnieje możliwość składania wniosków o umieszczenie inicjatyw na Witrynie Obywatelskiej, które wezmą udział w drugiej edycji konkursu o Nagrodę Obywatelską Prezydenta RP.

Więcej informacji:

http://www.prezydent.pl/witryna-obywatelska/witryna-obywatelska/

sty
31
pt.
2014
Zaproszenie do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”
sty 31@23:00

Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:

  • Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
  • Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej  (15 lutego 2014 r.);
  • Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
  • Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
  • Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).

Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).

Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:

  • osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
  • osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.

Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&

lut
1
sob.
2014
Zaproszenie do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”
lut 1@23:00

Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:

  • Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
  • Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej  (15 lutego 2014 r.);
  • Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
  • Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
  • Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).

Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).

Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:

  • osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
  • osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.

Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&

lut
2
niedz.
2014
Zaproszenie do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”
lut 2@23:00

Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:

  • Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
  • Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej  (15 lutego 2014 r.);
  • Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
  • Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
  • Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).

Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).

Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:

  • osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
  • osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.

Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&

lut
4
wt.
2014
Marszałek Województwa Podlaskiego ogłasza nabór przedstawicieli organizacji pozarządowych w Podlaskiej Radzie Działalności Pożytku Publicznego II kadencji
lut 4 – lut 5 całodniowy

Organizacje pozarządowe posiadające siedzibę na terenie województwa podlaskiego mogą zgłaszać przedstawicieli do Rady.

Potrzebni są eksperci, działacze, mający doświadczenie w działalności pożytku publicznego, aby doradzali i konsultowali  sprawy związane ze sferami zadań publicznych oraz rozwojem społeczeństwa obywatelskiego w województwie podlaskim.

Razem z przedstawicielami Wojewody Podlaskiego, Sejmiku Województwa, Urzędu Marszałkowskiego będą wypracowywać dokumenty, zasady dotyczące współpracy i rozwoju społeczno-gospodarczego.

Wyłonienie kandydatów do Rady odbywa się w oparciu o zasady:

  • reprezentatywności;
  • autorytetu;
  • fachowości.

Zgłoszenia można składać w Kancelarii Urzędu, bądź nadsyłać drogą pocztową na adres:  ul. Kard. Stef. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok
z dopiskiem: „Podlaska Rada Działalności Pożytku Publicznego” do 5 lutego 2014 r.

Więcej informacji:

http://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/organizacje_pozarzadowe/Marszalek_Wojewodztwa_Podlaskiego_oglasza_nabor_przedstawicieli_organizacji_pozarzadowych_w_Podlaski.htm

 

Nabór spółdzielni socjalnych do udziału w przetestowaniu i przygotowaniu do wdrożenia innowacji społecznej
lut 4 – lut 5 całodniowy

Fundacja Forum Inicjatyw Rozwojowych jako Realizator projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński” ogłasza nabór spółdzielni socjalnych do udziału w przetestowaniu i przygotowaniu do wdrożenia innowacji społecznej.

Celem naboru jest udzielenia wsparcia na testowanie i przygotowanie do wdrożenia innowacji społecznej w postaci pomocy merytorycznej (niefinansowej), tj. doradztwa i szkoleń na realizację przedsięwzięcia polegającego na:

  • Wypracowaniu modelu gospodarczego poprzez opracowanie biznes planu na okres co najmniej 2 lat w oparciu o zidentyfikowaną innowację społeczną z obszaru przedsiębiorczości społecznej w sektorze usług zdrowotnych;
  • Przetestowaniu modelu gospodarczego poprzez zweryfikowanie testowego wprowadzania do obrotu nowych produktów/usług w zakresie zidentyfikowanej innowacji społecznej;
  • Przygotowaniu spółdzielni socjalnej do wdrożenia wypracowanych rozwiązań (szkolenia kadr).

Do udziału w testowaniu i przygotowaniu do wdrożenia innowacji społecznej mogą zgłaszać się wyłącznie spółdzielnie socjalne zarejestrowane na terenie subregionu łomżyńskiego, tj. miasto Łomża, powiat łomżyński, kolneński, zambrowski, grajewski, moniecki, wysokomazowiecki.

Będą dwa etapy naboru:

  • Etap I: Złożenie Formularza rekrutacyjnego;
  • Etap II: Przystąpienie do rozmowy rekrutacyjnej z Komisją Rekrutacyjną.

Formularz rekrutacyjny należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem poczty, w wersji papierowej (wniosek o udzielenie wsparcia należy wydrukować i podpisać przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania spółdzielni socjalnej) do 5 lutego 2014 r. do godziny 15.00. Do formularza należy załączyć wszystkie wymagane załączniki. Formularz  w wersji papierowej należy złożyć do Biura Projektu na adres: Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej, 18-400 Łomża, ul. Krzywe Koło 9, III piętro, pok. 308.

Więcej informacji:

http://owes.lomza.pl/news/index/article/id/90

lut
12
śr.
2014
Kurs dla przyszłych wolontariuszy Fundacji „Pomóż Im”
lut 12 – lut 13 całodniowy

Fundacja „Pomóż Im” organizuje bezpłatny kurs dla wolontariuszy, który skierowany jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, studentów oraz osób dorosłych, zainteresowanych niesieniem bezinteresownej pomocy osobom chorym i cierpiącym.

Kurs składa się z 4 spotkań w terminach:

  • 16 stycznia 2014 r.;
  • 13 lutego 2014 r.;
  • 27 lutego 2014 r.;
  • 13 marca 2014 r.

Spotkania odbywać się będą o godz. 18.00 w Auli Wydziału Nauk o Zdrowiu UMB, przy ul. Szpitalnej 37. Czas trwania każdego z nich to 90 minut.

Osoby zainteresowane wolontariatem i udziałem w kursie proszone są o kontakt z Eweliną Sobolewską: wolontariat@pomozim.org.pl lub telefonicznie: 605 460 330.

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/kurs-dla-przyszlych-wolontariuszy-fundacji-pomoz-im/

 

lut
14
pt.
2014
Zaproszenie do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”
lut 14@23:00

Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:

  • Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
  • Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
  • Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
  • Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
  • Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).

Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).

Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:

  • osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
  • osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.

Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&

lut
15
sob.
2014
Zaproszenie do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”
lut 15@23:00

Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:

  • Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
  • Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
  • Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
  • Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
  • Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).

Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).

Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:

  • osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
  • osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.

Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&

lut
16
niedz.
2014
Zaproszenie do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”
lut 16@23:00

Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:

  • Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
  • Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej (15 lutego 2014 r.);
  • Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
  • Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
  • Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).

Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).

Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:

  • osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
  • osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.

Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&

lut
17
pon.
2014
Bezpłatne szkolenie nt. „Umiejętności komunikacyjne- facylitacja i moderowanie spotkania”
lut 17 – lut 18 całodniowy

Realizatorzy projektu „Wspólnym głosem” Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych, Miasto Białystok oraz Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok zapraszają na szkolenie nt. „Umiejętności komunikacyjne- facylitacja i moderowanie spotkania”.

Dzięki szkoleniu będzie można nauczyć się pewniej i swobodniej prowadzić spotkania. Osoby biorące udział w szkoleniu dowiedzą się, jak istotne jest precyzyjne określenie celu spotkania i dobranie właściwych metod. Jak  stworzyć warunki, w których uczestnicy w pełni mogą ujawnić swoje uwagi i refleksje. Jak skoncentrować energię uczestników na wspólnym celu.

Spotkanie odbędzie się 18 lutego 2014 roku w godz. 8.30-15.30 w Białymstoku (ul. Ks. Abramowicza 1). Potwierdzenie udziału w szkoleniu należy przesłać do 13 lutego 2014 roku drogą e-mail na adres: szkolenia@owop.org.pl lub pod numerem fax-u: 85 732 28 46.

Więcej informacji:

http://owop.org.pl/news#news1

Rusza konkurs grantowy!
lut 17 – lut 18 całodniowy

Rozpoczął się nabór wniosków do konkursu grantowego „1000 pierwszych dni dla zdrowia”, który organizuje Fundacja NUTRICIA wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Do zdobycia są środki na realizację działań edukacyjnych i promocyjnych związanych z żywieniem najmłodszych – 20 grantów po 5000 zł każdy.

W konkursie mogą wziąć udział:

  • organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia);
  • instytucje publiczne (żłobki i kluby dziecięce).

Ich zadaniem będzie zaprojektowanie działań upowszechniających prawidłowe nawyki żywieniowe kobiet w ciąży i dzieci do lat trzech.

Wnioski można składać do 18 lutego 2014 r. za pomocą formularza dostępnego na stronie www.wnioski.1000dni.pl

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/konkurs-grantowy-1000-pierwszych-dni-dla-zdrowia/

 

lut
18
wt.
2014
Konkurs na najlepsze projekty dofinansowywane ze środków Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020 – edycja 2014
lut 18 – lut 19 całodniowy

Minister Pracy i Polityki Społecznej zaprasza:

  • organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.),   zwana dalej UDPP;
  • podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt. 1-4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

do udziału w otwartym konkursie ofert na najlepsze projekty dofinansowywane w 2014 r. ze środków Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020.

Celem Programu jest poprawa jakości i poziomu życia osób starszych dla godnego starzenia oraz zagospodarowanie potencjału osób starszych poprzez aktywność społeczną tych osób.

  Oferty należy składać do 19 lutego 2014 roku przez Generator Ofert ASOS (https://asos2014.mpips.gov.pl/).

Więcej informacji:

http://www.mpips.gov.pl/aktualnosci-wszystkie/seniorzy/art,6568,konkurs-asos-edycja-2014.html

lut
19
śr.
2014
Spotkanie informacyjne w sprawie FIO 2014 i nowych zasad przyznawania dotacji
lut 19 – lut 20 całodniowy

Podlaski Urząd Wojewódzki zaprasza na spotkaniu  z przedstawicielami Departamentu Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej na temat Programu Operacyjnego FIO 2014 i nowych zasad ubiegania się o dotacje.

Zaprezentowany zostanie szczegółowo nowy Program Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2014 oraz zasady ubiegania się o dotację w ramach Programu.

Spotkanie informacyjne odbędzie się 20 lutego 2013 r. w sali konferencyjnej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego (ul. Mickiewicza 3), w godz. 12.00-16.00. Potwierdzić udziału w spotkaniu należy do 17 lutego 2013 r.  drogą e-mail na adres: srawinis@bialystok.uw.gov.pl, ksochon@bialystok.uw.gov.pl lub pod numerem: 85 743 94 60, 85 743 93 68.

Więcej informacji:

http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/organizacje_pozarzadowe/Spotkanie_informacyjne_w_sprawie_FIO_2014_i_nowych_zasad_przyznawania_dotacji.htm

 

lut
20
czw.
2014
Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert w ramach programu Ministra Pracy i Polityki Społecznej „Program wspierający powrót osób bezdomnych do społeczności”, Edycja 2014
lut 20 – lut 21 całodniowy

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej po raz czwarty ogłosiło konkurs w ramach „Programu wspierającego powrót osób bezdomnych do społeczności”. Przeznaczono na niego 5 mln zł. O dotację w wysokości od 50 do 300 tys. zł mogą ubiegać się organizacje pozarządowe pomagające bezdomnym.

Środki finansowe przekazane w ramach dotacji mogą obejmować:

  • Koszty merytoryczne poniesione przez oferenta, bezpośrednio związane z celem realizowanego zadania publicznego;
  • Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne, które związane są z koordynacją projektu, jego obsługą finansową
    i prawną.

Cel ogólnokrajowy: „Zmniejszenie skali bezdomności na dworcach kolejowych
oraz w ich otoczeniu”.

Cele regionalne województwa podlaskiego:

Cel 1: Wsparcie działań w obszarze poprawy standardów pobytu i noclegu osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością;

Cel 2: Wsparcie działań integracji i aktywizacji społeczno-zawodowej osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością w środowisku lokalnym, pozwalające wrócić na rynek pracy;

Cel 3: Wsparcie działań z zakresu prewencji bezdomności i szeroko rozumianej pracy socjalnej wobec osób zagrożonych bezdomnością, mające na celu zapobieganie poszerzaniu się zjawiska bezdomności.

Oferty należy przesłać listem poleconym (z dopiskiem na kopercie „Program wspierający powrót osób bezdomnych do społeczności”) do Wydziału Polityki Społecznej właściwego Urzędu Wojewódzkiego (Podlaski Urząd Wojewódzki ul. Mickiewicza 3, 15-213 Białystok) w terminie do dnia 21 lutego 2014 r. lub dostarczyć ofertę w powyższym terminie osobiście.

Jedna oferta konkursowa może dotyczyć realizacji tylko jednego celu regionalnego lub celu ogólnokrajowego. Nazwę wybranego celu należy wpisać na pierwszej stronie oferty, w tytule zadania publicznego. Może być on poprzedzony nazwą: Program wspierający powrót osób bezdomnych do społeczności.

Więcej informacji:

http://www.mpips.gov.pl/aktualnosci-wszystkie/art,5535,6578,5-mln-na-pomoc-bezdomnym.html

lut
23
niedz.
2014
Nabór wniosków dotyczących wsparcia finansowego na rozpoczęcie działalności w formie spółdzielni socjalnych II edycja
lut 23 – lut 24 całodniowy

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej ogłasza nabór wniosków na wsparcie finansowe w ramach  II edycji spółdzielni socjalnych w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Łomżyński”. Wnioski należy składać do dnia 24 lutego 2014 roku w Biurze Projektu (ul. Krzywe Koło 9, 18-400 Łomża,  III p., pokój 308) do godz. 15.00.

 Więcej informacji:

http://owes.lomza.pl/news/index/article/id/91

lut
25
wt.
2014
Białystok – IX Konferencja Doradcza „Otwórz się na wolontariat”
lut 25 – lut 26 całodniowy

Fundacja „SPE SALVI” zaprasza do uczestnictwa w IX Konferencji Doradczej „Otwórz się na wolontariat”,które odbędzie się 26 lutego 2014 roku w Restauracji „Trzy po trzy” w Białystoku.

Do udziału w konferencji zostaną zakwalifikowane osoby, które reprezentują publiczne instytucje pomocy oraz organizacje pozarządowe (osoby zatrudnione, członkowie lub wolontariusze), posiadające w swoim statucie działania z zakresu pomocy społecznej.

Zgłoszenie należy przesyłać drogą e-mail na adres: spesalvi.wolontariat@interia.pl  lub pod numerem fax-u (85) 874 21 82 bądź tradycyjną pocztą na adres: ul. Warszawska 50, 15-077 Białystok.

Więcej informacji:

http://podlaskie.ngo.pl/wiadomosc/962699.html