gru
14
sob.
2013
Seminarium „Ekonomia społeczna czynnikiem rozwoju przedsiębiorczości”
gru 14@23:00

Stowarzyszenie EUROPARTNER AKIE w Partnerstwie ze Starostwem Powiatowym w Białymstoku, Starostwem Powiatowym w Bielsku Podlaskim, Europejską Fundacją Odnowy i Rozwoju Terytorialnego oraz Fundacją Biznes i Prawo zapraszają na seminarium pt: „Ekonomia społeczna czynnikiem rozwoju przedsiębiorczości” realizowane w ramach projektu „Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej”.

Seminarium odbędzie się w dniach 13-14 grudnia 2013 r. w Dworku Tryumf (ul. Klepacka 1, 16-100 Księżyno k. Białegostoku).

Istnieje możliwość rezerwacji noclegu przy wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby na adres e-mail: biuro@europartner-akie.pl lub pod nr tel. 85 732  02 58

Program seminarium:

  • 13 grudnia 2013 r.:
    • Rola Powiatu Białostockiego w rozwoju lokalnym;
    • Współpraca lokalna, a różnice kulturowe;
    • Tworzenie podmiotów ekonomii społecznej na przykładzie Caritas Archidiecezji Białostockiej i Fundacji Edukacji i Twórczości;
    • Kontraktowanie usług społecznych – dobre praktyki w zakresie partnerstwa lokalnego;
    • Ekonomia Społeczna i jej przyszłe perspektywy w kontekście budowania partnerstw Lokalnych;
    • Cele i działania partnerstw lokalnych w kierunku rozwoju przedsiębiorczości.
  • 14 grudnia 2013 r.:
    • Narzędzia współpracy organizacji pozarządowych z jednostkami samorządów terytorialnych;
    • Prezentacja wyników badań na temat samorządowej i obywatelskiej współpracy transgranicznej;
    • Formy finansowania i rozwoju ekonomii społecznej

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/seminarium-ekonomia-spoleczna-czynnikiem-rozwoju-przedsiebiorczosci/

gru
17
wt.
2013
Konferencja „I Suwalski Kongres Obywatelski” Suwałki 18 grudnia 2013 r.
gru 17 – gru 18 całodniowy

Ideą tego przedsięwzięcia jest to, by Państwo, jako uczestnicy Kongresu mogli wziąć udział nie tylko w refleksji i debacie, ale także zapoznać
się z praktyką działań społecznych. Zobaczyć jak różne idee i myśli przekładają się na działania praktyczne, które zmieniają życie na lepsze. Mówiąc w uproszczeniu – by uczestnicy Kongresu mogli poruszać się zarówno w świecie teorii, jak i praktyki.

Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT organizuje w dniu 18 grudnia 2013 r., w sali konferencyjnej Hotelu Akvilon w Suwałkach
przy ul. Kościuszki 4, spotkanie plenarne pod nazwą „I Suwalski Kongres Obywatelski”.

Do udziału w konferencji Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych (członków, pracowników, wolontariuszy, założycieli), osoby zainteresowane aktywnością społeczną oraz pracowników administracji samorządowej (urzędów, szkół, domów kultury, ośrodków pomocy społecznej, przedszkoli itp.).

Formularz zgłoszeniowy należy dostarczyć osobiście na adres Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, mailem na adres pryzmat@pryzmat.org.pl  lub faksem 87 565 02 58 do dnia 16 grudnia 2013 r.

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1386679941&archive=&start_from=&ucat=&

Szkolenie „Zarządzanie finansami i polityka rachunkowości w organizacji pozarządowej”
gru 17 – gru 18 całodniowy

Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych zaprasza na szkolenie dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i pracowników jednostek samorządu terytorialnego z woj. podlaskiego nt. „Zarządzanie finansami i polityka rachunkowości
w organizacji pozarządowej”. Szkolenie odbędzie się 18 grudnia (środa) 2013, w godz. 9.00-16.00, w sali szkoleniowej przy ul. Abramowicza 1, 15-872 Białystok. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat sposobów zarządzania finansami w organizacjach, oraz przepisów prawa regulujących te kwestie.

Szczegółowe informacje znajdują się pod adresem:

http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/948672.html?utm_source=prenumerata_podl&utm_medium=email&utm_campaign=16.12.2013

gru
18
śr.
2013
Szkolenie „Procedura zatrudniania pracowników w organizacjach pozarządowych”
gru 18 – gru 19 całodniowy

Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych zaprasza na szkolenie dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i pracowników jednostek samorządu terytorialnego z woj. podlaskiego nt. „Procedura zatrudniania pracowników
w organizacjach pozarządowych”. Szkolenie odbędzie się 19 grudnia (czwartek) 2013, w godz. 9.00-16.00, w sali szkoleniowej przy ul. Abramowicza 1, 15-872 Białystok. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat obowiązujących przepisów prawa regulujących zatrudnianie pracowników na podstawie umów o pracę, organizowania praktyk zawodowych, zawierania umów cywilnoprawnych.

Szczegółowe informacje znajdują się pod adresem:

http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/948674.html?utm_source=prenumerata_podl&utm_medium=email&utm_campaign=16.12.2013

gru
19
czw.
2013
Konkurs „Dobry klimat dla Rodziny”
gru 19 – gru 20 całodniowy

Konkurs organizowany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski oraz małżonkę prezydenta. Skierowany jest do jednostek samorządów terytorialnych wszystkich szczebli podejmujących działania mające na celu wspieranie rodziny. Zgłaszane inicjatywy mogą być wykonywane samodzielnie przez JST bądź w partnerstwie z innymi JST, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi bądź z podmiotami prywatnymi.

W ramach konkursu istnieje możliwość zgłaszania Inicjatyw w kategoriach:

  • Dobre rodzicielstwo;
  • Czas wolny dzieci i młodzieży – czas rozwoju;
  • Rodziny wielodzietne wartością dla wspólnoty lokalnej.

Zgłoszenia należy przesłać do 20 grudnia 2013 r. na adres Kancelarii Prezydenta RP Biuro Polityki Społecznej ul. Wiejska 10, 00-902 Warszawa lub na adres e-mail: dlarodziny@prezydent.pl

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/konkurs-dobry-klimat-dla-rodziny/

gru
22
niedz.
2013
Otwarty konkurs ofert na realizacje zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej
gru 22 – gru 23 całodniowy

Prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, działającej na terenie Miasta Białegostoku w okresie od  1 stycznia 2014 r. do  31 grudnia 2016 r.

Opieka w placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku polega na świadczeniu przez całą dobę usług:

  • Opiekuńczych zapewniających
    • udzielenie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych;
    • pielęgnację, w tym pielęgnację w czasie choroby;
    • opieka higieniczna;
    • niezbędną pomoc w załatwieniu spraw osobistych;
    • kontakty z otoczeniem;
  • Bytowych zapewniających
    • miejsce pobytu;
    • wyżywienie;
    • utrzymanie czystości.

Oferty dotyczące realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej należy składać do Prezydenta Miasta Białegostoku za pośrednictwem Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Białymstoku (ul. Bema 60/1, 15-370) do dnia 23 grudnia 2013 r.

Do oferty należy dołączyć:

  • prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli;
  • kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji, potwierdzającego status prawny oferenta i umocnienie osób go reprezentujących;
  • statut organizacji oraz jego zmiany;
  • regulamin organizacyjny placówki;
  • Kserokopię decyzji Wojewody Podlaskiego zezwalającej na prowadzenie placówki zapewniającej całodobową opiekę;
  • sprawozdania finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za rok ubiegły lub od rozpoczęcia działalności  do dnia złożenia oferty;
  • dokument poświadczający prawo do zajmowania lokalu, w którym realizowane ma być niniejsze zadanie np. akt własności, umowa najmu, umowa użyczenia, porozumienie w sprawie udostępniania lokalu lub przyrzeczenie użyczenia lokalu.

Więcej informacji:

http://www.bialystok.pl/1038-szczegoly-aktualnosci/newsid/4489/default.aspx

 

 

sty
11
sob.
2014
Konsultacje Regulaminu konkursu FIO w 2014 r.
sty 11 – sty 12 całodniowy

Departament Pożytku Publicznego zaprasza wszystkie zainteresowane osoby i instytucje do wyrażenia swoich opinii na temat projektu „Regulaminu konkursu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w 2014 r.”

Uwagi oraz propozycje można zgłaszać do 12 stycznia 2014 r. Zakłada się przyjęcie Regulaminu konkursu FIO do końca stycznia 2014 r.

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/konsultacje-regulaminu-konkursu-fio-na-rok-2014/

sty
14
wt.
2014
Bezpłatne porady prawne
sty 14 – sty 15 całodniowy

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce informuje o bezpłatnych poradach prawnych w dniach:

  • 15 stycznia 2014 r.;
  • 29 stycznia 2014 r.

w godzinach 16.30 – 19.30 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce (ul. Wojska Polskiego 7).

Więcej informacji:

http://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/komunikaty/Bezplatne_porady_prawne.htm

sty
15
śr.
2014
Bezpłatne warsztaty szkoleniowe „ABC wolontariatu”
sty 15 – sty 16 całodniowy

Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT zaprasza na bezpłatne warsztaty szkoleniowe „ABC wolontariatu”.

Spotkanie informacyjne, odbędzie się dnia 16 stycznia 2014r . o godzinie 15.30 w siedzibie Stowarzyszenia, ul. Noniewicza 91 w Suwałkach.

Formularz zgłoszeniowy należy wysłać na adres e-mail: pryzmat@pryzmat.org.pl Oferowane są ciekawe i atrakcyjne zajęcia, wyżywienie, materiały szkoleniowe oraz certyfikat  ukończenia szkolenia. Jednodniowe szkolenie skierowane jest do osób, które ukończyły
15 lat, zainteresowanych działalnością społeczną w formie wolontariatu.

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389277969&archive=&start_from=&ucat=&

Łomża. Spotkanie „Postaw na pracę – wspólne szanse i korzyści osób niepełnosprawnych i ich pracodawców”
sty 15 – sty 16 całodniowy

W Łomży (ul. Szosa Zambrowska 1/27 – sala konferencyjna nr 104) odbędzie się 16 stycznia 2014 r. bezpłatne spotkanie skierowane do pracodawców, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli samorządów, którzy mogą być zainteresowani zatrudnianiem osób niepełnosprawnych.

Uczestnicy spotkania będą mieli okazję:

  • Skorzystać z porad ekspertów Fundacji Aktywizacja specjalizujących się we wsparciu z zakresu rynku pracy zarówno dla osób niepełnosprawnych jak i pracodawców;
  • Uzyskać informacje na temat prawnych aspektów zatrudniania osób z niepełnosprawnością, możliwości dofinansowywania do wynagrodzenia i stanowiska pracy, itp.
  • Poznać aspekty prawne zatrudniania osób z niepełnosprawnością;
  • Jakie możliwości daje współpraca pracodawców z organizatorem spotkania.

Należy potwierdzić udział w spotkaniu do 14 stycznia 2014 r. na adres: aneta.wojtkowska@idn.ogr.pl.

Więcej informacji:

http://podlaskie.ngo.pl/wiadomosc/953412.html

 

sty
16
czw.
2014
RUSZYŁ NABÓR WNIOSKÓW!
sty 16 – sty 17 całodniowy

Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej informuje, że od dnia 8 – 17 stycznia 2014 roku do godziny 16.00 odbywać się będzie nabór wniosków na przyznanie środków finansowych na założenie spółdzielni socjalnej/ przystąpienie do już istniejącej spółdzielni socjalnej w ramach projektu „Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej”.

Grupy inicjatywne składają wspólny Wniosek z załączonym Biznesplanem, natomiast osoby przystępujące do istniejących spółdzielni socjalnych wypełniają Wniosek i Biznesplan przy współudziale przyjmującej spółdzielni socjalnej w siedzibie Realizatora projektu
w Białymstoku (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Białymstoku, ul. Warszawska 44/1), Bielsku Podlaskim (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Bielsku Podlaskim, ul. 3-go Maja 17), Hajnówce (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Hajnówce,
ul. Ks. Ignacego Wierobieja 2 lok.11) lub Siemiatyczach (Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Siemiatyczach, ul. Plac Jana Pawła II 31). Wnioski wraz z załączonymi dokumentami należy przygotować:

  • w formie papierowej;
  • wypełnione elektronicznie w dwóch egzemplarzach – 2 oryginały lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem podpisana przez minimum 1 członka grupy inicjatywnej/osobę przystępującą zgodnie z § 5 ust. 5 Regulaminu przyznawania środków finansowych;
  • dwa egzemplarze powinny być trwale spięte (np. wpięte do skoroszytu);
  • koperta zawierająca Wniosek wraz z załączonymi dokumentami powinna zawierać dane adresowe osoby ubiegającej się o udział w projekcie oraz być zaadresowana
    do Realizatora Projektu Stowarzyszenie Europartner AKIE ul. Warszawska
    44/1 III p.15-077 Białystok oraz być opatrzona następującym sformułowaniem „Dokumenty dotyczące II typu operacji – Wsparcie na założenie spółdzielni socjalnej, przystąpienie do istniejącej lub zatrudnienie w spółdzielni socjalnej”.

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/ruszyl-nabor-wnioskow/

sty
21
wt.
2014
Konferencji pn. „Analiza Czynników wpływających na zwiększenie ryzyka długookresowego bezrobocia”
sty 21 – sty 22 całodniowy

Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej zapraszają do udziału w konferencji pn. „Analiza czynników wpływających na zwiększenie ryzyka długookresowego bezrobocia”.

Konferencja jest organizowana w ramach projektu systemowego realizowanego przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich (Priorytet I, Działanie 1.1, PO KL). W trakcie konferencji zostaną zaprezentowane rezultaty projektu, w tym narzędzia do profilowania osób bezrobotnych na lokalnym rynku pracy.

Program spotkania:

  • Współczesne uwarunkowania polityki rynku pracy;
  • Założenie metodologiczne projektu badawczego;
  • Profilowanie bezrobotnych – podstawy teoretyczne i doświadczenia zagraniczne;
  • Determinanty długotrwałego bezrobocia w opinii pracowników PSZ;
  • Charakterystyka długotrwale bezrobotnych w świetle danych z Syriusza i informacji zebranych w drodze badań sondażowych;
  • Metodologia i narzędzia do profilowania bezrobotnych na lokalnym rynku pracy;
  • Możliwości wykorzystania osiągnięć projektu w praktyce.

Spotkanie odbędzie się 22 stycznia 2014 r. w Centrum EXPO XXI, ul. Prądzyńskiego 12/12 w Warszawie. Zgłoszenie należy przesłać do 20 stycznia 2014 r. na adres: MIAMI Design ul. Kwiatowa 12/14/16 lok. 40, 02-579 Warszawa; lub na adres e-mail: rekrutacja-crzl@miamidesign.pl (scan wypełnionego i podpisanego formularza) lub na numer fax:
(22) 20 12 169.

Więcej informacji:

http://www.crzl.gov.pl/pl-start/2550-konferencji-pn-analiza-czynnikow-wplywajacych-na-zwiekszenie-ryzyka-dlugookresowego-bezrobocia

sty
23
czw.
2014
II Targi Pracy Centrum Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych w Białymstoku
sty 23 – sty 24 całodniowy

II Targi Pracy organizowane przez Fundację Aktywizacja odbędą się 24 stycznia 2014 r. w białostockim Oddziale Centrum Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych przy ul. Legionowej 28 lok 609 w Białymstoku.

Targi będą możliwością konfrontacji wymogów wystawców z oczekiwaniami osób poszukujących pracy.

Więcej informacji:

http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/zdrowie_pomoc_spoleczna/II_Targi_Pracy_Centrum_Edukacji_i_Aktywizacji_Zawodowej_Osob_Niepelnosprawnych_w_Bialymstoku.htm

sty
26
niedz.
2014
Konkursy w obszarze pomocy społecznej: placówki wsparcia dziennego i dożywianie ubogich
sty 26 – sty 27 całodniowy

Zarządzeniem nr 2/14 z 2 stycznia 2014 roku Prezydent Łomży ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację zadań w obszarze pomocy społecznej na bieżący rok – prowadzenie placówek wsparcia dziennego. W budżecie miasta przewidziano na ten cel kwotę 65 tys. złotych.

Także 2 stycznia 2014 r., zarządzeniem nr 3/2014 Prezydent Łomży ogłosił konkurs w obszarze pomocy społecznej na dożywianie osób ubogich.

Oferty wraz z wymaganą dokumentacją należy składać do 27 stycznia 2014 roku do 15.00 na adres Centrum Pieczy Zastępczej ul. M. Skłodowskiej C., 18-400 Łomża  lub w biurze centrum Pieczy Zastępczej w zaklejonej kopercie z napisem „Oferta na realizację zadań w obszarze pomocy społecznej na 2014 rok, Zadanie Prowadzenie placówek wsparcia dziennego”.

    Przy wyborze oferty będą brane pod uwagę :

  • możliwości realizacji zadania przez podmiot ubiegający się o dotację;
  • jakość działania i kwalifikacje osób / realizatorów /;
  • kalkulacja kosztów realizacji zadania, w stosunku do zakresu rzeczowego zadania;
  • deklarowana wielkość środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania (wysokość wnioskowanej dotacji z budżetu miasta nie może być większa niż 80 % całkowitych kosztów realizacji zadania);
  • analiza i ocena realizacji zadań zleconych podmiotowi ubiegającemu się o dotację w latach ubiegłych. Pod uwagę będzie brana: rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków, a także informowanie odbiorców i społeczności lokalnej o dofinansowaniu zadania z budżetu miasta Łomży w ramach realizacji zadań w obszarze pomocy społecznej.”

    Do oferty należy dołączyć:

  • Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji;
  • W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (oferentów);
  • Opinię Ośrodka Pomocy Społecznej potwierdzającą:
    • zgodność zaproponowanych w ofercie działań z występującymi na terenie gminy potrzebami w danym obszarze;
    • potrzebę objęcia działaniami wskazanej w ofercie grupy beneficjentów.

Termin realizacji zadania: zadania mają być realizowane w 2014 r. W ramach przyznanej dotacji realizowane będą koszty zadania ponoszone od dnia zwarcia umowy: nie przewiduje się refundacji wydatków poniesionych przed zawarciem umowy.

Więcej informacji:

http://www.wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/zdrowie_pomoc_spoleczna/Konkursy_w_obszarze_pomocy_spolecznej_placowki_wsparcia_dziennego_i_dozywianie_ubogich.htm

 

sty
27
pon.
2014
Zarząd Powiatu Siemiatyckiego ogłosił otwarty konkurs ofert na wsparcie finansowe przedsięwzięć z zakresu: ochrony i promocji zdrowia oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej
sty 27 – sty 28 całodniowy

Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są:

  • Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z poź, zm.);
  • Podmioty wymienione w art. 3 ust.2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z poź, zm.), w zakresie prowadzenia działalności pożytku publicznego:
    • osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
    • stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
    • spółdzielnie socjalne;
    • spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z póżn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników, których działalność statutowa jest zgodna z zadaniami określonymi
      w ogłoszonym konkursie ofert i które prowadzą działalność na terenie powiatu siemiatyckiego.

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem: „Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Siemiatyckiego w 2014 r. do dnia 28 stycznia 2014 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Starostwa Powiatowego, ul. Leg. Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze lub za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatu Siemiatyckiego.

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/zarzad-powiatu-siemiatyckiego-oglosil-otwarty-konkurs-ofert-na-wsparcie-finansowe-przedsiewziec-z-zakresu-ochrony-i-promocji-zdrowia-oraz-wspierania-i-upowszechniania-kultury-fizycznej/

 

 

sty
28
wt.
2014
„U! Lider: działanie – relacje – wiedza”- cykl bezpłatnych seminariów
sty 28 – sty 29 całodniowy

Podlaska Akademia Rozwoju Ekonomii Społecznej informuje, że Grupa Trop z Warszawy zaprasza menedżerów, osoby pracujące na co dzień z zespołami, zarówno w biznesie jak i w administracji oraz NGO,  na cykl bezpłatnych seminariów ,, Lider: działanie-relacja-wiedza’’.

Lider zaangażowany w proces rozwijania innych i budowania organizacji uczącej się, sam  również powinien się wciąż doskonalić Rozwój Lidera powinien być wszechstronny, obejmujący zarówno sprawność zadaniową jak i inteligencję emocjonalną. Grupa Trop proponuje rozwijanie stylu liderskiego opartego o naukę w działaniu. Takie podejście zakłada pracę w oparciu o dialog, partnerstwo, partycypację i współpracę zespołową.

  1. Spotkanie Pierwsze odbędzie się 9 grudnia 2013 r., 17.30-20.30 Lider w działaniu – być mistrzem, nie czeladnikiem: jak budować na tym co się ma, a nie na tym czego nam brakuje.
  2. Spotkanie Drugie odbędzie się 29 stycznia 2014r., 17.30-20.30 Do tanga trzeba dwojga, czyli lider i relacje w zespole.
  3. Spotkanie Trzecie odbędzie się 12 lutego.2014 r., 17.30-20.30 Wiedza lidera
    w praktyce, czyli myślenie systemowe w organizacji.

Należy wysłać formularz zgłoszeniowy na adres akademia@grupatrop.pl

Wstęp na seminaria jest bezpłatny. Wszystkie spotkania odbywają się w siedzibie Grupy  TROP ul. Pożaryskiego 69 w Warszawie.

Więcej informacji:

http://przedsiebiorczepodlasie.pl/uncategorized/u-lider-dzialanie-relacje-wiedza-cykl-bezplatnych-seminariow/

Bezpłatne porady prawne
sty 28 – sty 29 całodniowy

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce informuje o bezpłatnych poradach prawnych w dniach:

  • 15 stycznia 2014 r.;
  • 29 stycznia 2014 r.

w godzinach 16.30 – 19.30 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce (ul. Wojska Polskiego 7).

Więcej informacji:

http://wrotapodlasia.pl/pl/wiadomosci/komunikaty/Bezplatne_porady_prawne.htm

Bezpłatne szkolenie nt. „Planowanie procesu konsultacji”
sty 28 – sty 29 całodniowy

Realizatorzy projektu „Wspólnym głosem” Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych, Miasto Białystok oraz Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok zapraszają na szkolenie nt. „Planowanie procesu konsultacji”.

W trakcie szkolenia uczestnicy i uczestniczki przyjrzą się poszczególnym elementom planowania procesu konsultacji, kryteriom określania grup docelowych. Nauczą się przygotowywać odpowiednie materiały informacyjne i wybierać środki przekazu. Zidentyfikują bariery, które utrudniają prowadzenie konsultacji i poszukają sposobu ich przezwyciężania.

Szkolenie odbędzie się 29 stycznia 2014 r. w godz. 9.00-15.00 w Centrum Astoria ul. Sienkiewicza 4 w Białymstoku.

Zgłoszenie należy przesłać do Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych w Białymstoku na adres e-mail: szkolenia@owop.org.pl lub pod numer fax 0 85 7322 846 do 22 stycznia 2014 r.

Więcej informacji:

http://owop.org.pl/news#news2

 

sty
30
czw.
2014
Zgłaszanie inicjatyw na Witrynie Obywatelskiej Prezydenta RP
sty 30 – sty 31 całodniowy

Witryna Obywatelska Prezydenta RP jest miejscem gromadzenia i rozpowszechniania dobrych praktyk, które są podzielone na trzy kategorie:

1. Wspólnota Obywatelska,

2. Obywatelska Inicjatywa Lokalna,

3. Partnerstwo Samorządów.

Do 31 stycznia 2014 roku istnieje możliwość składania wniosków o umieszczenie inicjatyw na Witrynie Obywatelskiej, które wezmą udział w drugiej edycji konkursu o Nagrodę Obywatelską Prezydenta RP.

Więcej informacji:

http://www.prezydent.pl/witryna-obywatelska/witryna-obywatelska/

sty
31
pt.
2014
Zaproszenie do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”
sty 31@23:00

Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” do udziału w III edycji cyklu 4 bezpłatnych szkoleń warsztatowych pod nazwą „Akademia Ekonomii Społecznej”. Warsztaty zostaną zrealizowane w formie 4 dwudniowych zajęć wyjazdowych, zorganizowanych w Hotelu SPA Wojciech w Augustowie (ul. Wojciech 8), w terminach:

  • Podstawy Ekonomii Społecznej (1-2 lutego 2014 r.);
  • Marketing i public relations w zarządzaniu podmiotami Ekonomii Społecznej  (15 lutego 2014 r.);
  • Skuteczne zarządzanie podmiotami Ekonomii Społecznej (16 lutego 2014 r.);
  • Prawne i formalne podstawy funkcjonowania podmiotów Ekonomii Społecznej (1-2 marca 2014 r.);
  • Zewnętrzne źródła finansowania działalności Ekonomii Społecznej (15-16 marca 2014 r.).

Każdy zainteresowany Akademią, jest zobowiązany uczestniczyć w 4 spotkaniach szkoleniowych (nie jest możliwe wybieranie poszczególnych modułów).

Na szkolenia warsztatowe Stowarzyszenie Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT w Suwałkach zaprasza osoby z terenu woj. podlaskiego zamieszkujące obszar powiatów: suwalskiego, augustowskiego, sejneńskiego, sokólskiego oraz Miasta Suwałki, tj.:

  • osoby związane z podmiotami ekonomii społecznej – spółdzielniami socjalnymi, Zakładami Aktywności Zawodowych, Centrami Integracji Społecznej, Klubami Integracji Społecznej, stowarzyszeniami, fundacjami itp.;
  • osoby fizyczne, które chcą zakładać i/lub prowadzić działalność w sektorze ekonomii społecznej i wspierać rozwój sektora ekonomii społecznej.

Informacje oraz zapisy w Centrum Aktywności Społecznej PRYZMAT 16 – 400 Suwałki, ul. Noniewicza 91, tel./fax 87 565 02 58, e-mail: owes@pryzmat.org.pl

Więcej informacji:

http://pryzmat.org.pl/index.php?subaction=showfull&id=1389794629&archive=&start_from=&ucat=&